Projecte Lingüístic

Avaluació dels coneixements de la llengua. Materials didàctics.


Avaluació dels coneixements de la llengua.

L’avaluació de la llengua s’ha de concebre com una activitat comunicativa que regula els processos d’aprenentatge i l’ús de la llengua, a fi de potenciar el desenvolupament de la competència plurilingüe i l’assoliment de l’autonomia d’aprenentatge. En aquesta visió, l’avaluació forma part indestriable de les tasques de l’ensenyament i aprenentatge de les llengües.

 L’ús de diferents tipus d’avaluació (autoavaluació, avaluació individual i col·lectiva) i instruments (qüestionaris, dossiers, redaccions....) asseguren l’eficàcia educativa.

Cal que l’alumne/a sigui conscient de tot el procés seguit, que sigui capaç d’usar funcionalment la reflexió sobre la llengua, revisant i reformulant les seves produccions, i que aprengui a transferir el que ha après en altres situacions.

L’avaluació de l’alumnat nouvingut s’ha de fer en relació amb els objectius del seu pla individual intensiu o l’adaptació curricular individualitzada.


Materials didàctics.


Tots els llibres de text i material didàctic utilitzats seran en llengua catalana, excepte els propis de la llengua castellana i les llengües estrangeres.